fbpx

Lead Management

Med eMarketeers lead management-tillägg får dina säljteam full insikt i leads beteende vilket säkerställer en smidig överlämnande av leads.

Ledningsstyrelsen

I leadboarden i Kanban-stil får säljteamet en överblick över alla marknadsföringskvalificerade leads och en snygg visualisering av säljprocesserna.

Ledarpoäng

Identifiera marknadsföringskvalificerade leads (MQLs) och se hur säljredo de är. Sätt upp poängreglerna och få kontaktpunkterna att börja räknas och lämna över till försäljningen.

Blyströmmar

Olika strömmar för olika lag. Varje värdefull marknadsföringskälla (kampanj, evenemang, formulär, webbbesök etc) kan visas och nås för rätt team och person.

Företagsberikning

Låt uppgifterna tala för sig själva. Ju mer företagsinformation vi kan samla in, desto bättre. Låt insikten öka din försäljning och marknadsföring.

The Lead Management Process

A successful and efficient lead management process includes the following five steps.

STEP 1: LEAD GENERATION AND CAPTURE

Multikanalsmarknadsföring till hands

Bygg och kombinera flera marknadsföringskomponenter till vackra, engagerande och leadsgenererande kampanjer.
Enkla och intuitiva arbetsflöden säkerställer kostnadseffektivitet och anpassning i din verksamhet.
STEP 2: ENRICHMENT

Lär känna dina leads med berikade företagsprofiler

Företagsprofiler genereras för varje kontakt och berikas med öppen data från webben. Luta dig tillbaka medan du får information som bransch, storlek och plats, såväl som företagets leadscore, anställda och deras marknadsföringsengagemang.
STEP 3: NURTURING

Nurture prospects to become sales ready leads

Effortlessly launch nurture campaigns targeting these leads who may not be quite ready to make a purchase. This is where you provide education and demonstrate value through engaging content and enticing promotional offers, guiding them through their decision-making journey.
STEP 4: LEAD QUALIFICATION

Easy tools for powerful lead scoring

Efficiently qualifying leads is a crucial step in the eMarketeer process. We utilize a contact scoring model to rank your contacts based on their interest in your product or service, demographic data, buyer's journey stage, and engagement with your company
STEP 5: DISTRIBUTION

Ledningsstyrelsen

Hjälp säljteamen att sälja mer. Använd funktioner som lead scoring för att hitta relevanta leads. I leadboarden i Kanban-stil får säljteamet en överblick över alla marknadsföringskvalificerade leads och en snygg visualisering av säljprocesserna. De får all information om hur leaden ägnade sig åt marknadsföringsinnehåll och verktygen för att tilldela, ytterligare kvalificera och avsluta affären.

The Crucial Role of Lead Management in B2B Success

In the realm of B2B, success isn't solely determined by the quality of your products or services, nor is it just about having a strong sales team. Success hinges on your ability to identify, nurture, and convert leads into loyal customers. Lead management is the driving force behind this process, and its importance cannot be overstated.

Vi gjorde avancerad Lead Management enkel och rolig att använda

Ledstavlan

Leadboard gör det möjligt för säljteam att samarbeta mer effektivt och göra realtidsjusteringar av lead-processen. Teammedlemmar kan enkelt flytta leads genom pipelinen när de går framåt, vilket ger alla en tydlig bild av var varje lead står och vilka åtgärder som krävs för att flytta den framåt.

Resultatrapportering

Lås upp hela potentialen hos ditt säljteam med resultatrapporter. Övervaka framstegen för omvandling av potentiella kunder, från MQL till SQL till möjlighet och slutligen vann affärer. Spåra prestandan för ditt team och individuella representanter i realtid och identifiera områden för förbättringar.

Kontaktinsikter

Kontaktinsikter från marknadsföring till försäljning ger värdefull kunddata och kan öka konverteringsfrekvensen, vilket resulterar i mer effektiva och effektiva försäljningsstrategier, med nya affärsmöjligheter och värdefulla potentiella kunder.

Berikade företagskort

Marknadsföringsberikad företagsinformation gör det möjligt för säljteam att få en djupare förståelse för sina framtidsutsikter och kunder, och anpassa sin säljstrategi, vilket leder till ett mer framgångsrikt försäljningsengagemang och högre konverteringsfrekvens.

Är du redo att se eMarketeer i aktion?

Låt oss visa dig hur eMarketeer kan få ditt marknadsförings- och säljteam att arbeta närmare varandra för att växa ditt företag.

Boka en demo

Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss inom kort.
Boka en demo